Projekt Udruge Terra ˝Vrijeme za razgovor – odgoj za poticanje suradnje i nenasilne komunikacije˝, financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, za cilj je imao unaprijediti vještine i sposobnosti korisnika za uspješniju suradnju i kvalitetniju komunikaciju, osobito na relaciji dijete-roditelj-nastavnik i to provedbom radionica i predavanja u uključenim osnovnim školama.
Cilj je projekta bio utjecati na razvijanje svijesti o sebi, vlastitim emocijama i samopoštovanju kao i svijesti o drugima kroz bolje razumijevanje i poštovanje njihovih emocija, potreba i razlika te povećati sposobnost suradnje, uzajamnosti, pregovaranja i rješavanja sukoba.

Projekt se u školskoj godini 2015/16 provodio u OŠ ˝Trsat˝ i OŠ ˝Vežica˝.

Provoditelji projekta po završetku istog proveli su anonimnu anketu među polaznicima radionica (roditelji, učenici i razrednici) kojom se provjerilo njihovo zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu, zadovoljstvo obrađenim sadržajima i njihovom primjenjivošću u svakodnevnom životu, načinom rada na radionicama, voditeljima projekta. Imali su i mogućnost procjene vlastitog angažmana na radionicama te osobne koristi stečene sudjelovanjem u radionicama.

Sve tri skupine polaznika radionica (učenici, roditelji, razrednici) iskazale su visok stupanj zadovoljstva provedenim radionicama, ističu važnost stečenog znanja o komunikacijskim i socijalnim vještinama te izvješćuju o pozitivnim promjenama na osobnom planu (poboljšan odnos s djetetom, povećano samopouzdanje, bolja i češća komunikacija u obitelji bliskiji odnos na relaciji razrednik – učenik uz zadržan autoritet…)

Razrednici i nastavni kadar obje škole izvješćuje o povećanom stupnju kohezije razrednih odjeljenja  te olakšanom radu s učenicima i boljoj komunikaciji s roditeljima.

 

Neki od odgovora sudionika radionica:

 

  • Najveća korist za mene od sudjelovanja na ovim radionicama je…

Zanimljivi sadržaji, edukativni za djecu i roditelje, mogućnost primjene naučenog u budućnosti.

 Što sam se u vremenu provedenom u radionicama ispunila pozitivnom energijom, a i moje dijete uživa u minutama provedenim na radionicama.

 Što sam naučio nešto što sam mislio da sam znao, npr. slušati.

 Naučio sam više o prijateljima iz razreda.

 Što sam počela više suosjećati s ljudima.

 To što sam kao razrednik uspjela tijekom radionica zajedno s učenicima prevladati odnos učenik-učitelj. Puno sam bliskija sa svojim učenicima, pri čemu to ne utječe na autoritet koji u razredu imam.

 

  • Najviše mi se sviđalo…

 Pričanje i rad u grupicama.

 Dječja uživancija i veselje.

 Otvorena komunikacija.

 Praktične radionice, timski rad, mogućnost izražavanja stavova.

 Kada smo trebali misliti kao da smo naši roditelji.

 Igra sa slamkama jer su naši roditelji isto sudjelovali.

 

 

  • Mislim da bi ove radionice bile bolje kad bi…

 Ih imali češće!

 Odlične su.

 Duže trajale.

 Više puta bili s roditeljima.

 Ih bilo više.

 Se provodile svake školske godine.

 

  • Nakon ovih radionica osjećam se…

 Ispunjeno, zadovoljno, inspirirano.

 Ispunjeno i dobro jer sam naučila nešto novo.

 Sretno, lijepo provedeno vrijeme s djetetom i roditeljima ostale djece, nakon radionice odemo na piće.

 Iskusnije, samopouzdanije.

 Bolje sa samim sobom.

 Opušteno, nasmijano, ispunjeno pozitivnom energijom.

 Cool / super / odlično / fantastično….

 

Hvala učenicima 7.b razreda OŠ ˝Vežica˝ šk. godine 2015/16, njihovim roditeljima i razrednici Klari Starkl Crnković na pomoći u realizaciji ovog kratkog filma i Kristini Barišić koja ga je izradila!