Projekt Udruge Terra ˝Vrijeme za razgovor – odgoj za poticanje suradnje i nenasilne komunikacije˝, financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, za cilj je imao unaprijediti vještine i sposobnosti korisnika za uspješniju suradnju i kvalitetniju komunikaciju, osobito na relaciji dijete-roditelj-nastavnik i to provedbom radionica i predavanja u uključenim osnovnim školama.
Cilj je projekta bio utjecati na razvijanje svijesti o sebi, vlastitim emocijama i samopoštovanju kao i svijesti o drugima kroz bolje razumijevanje i poštovanje njihovih emocija, potreba i razlika te povećati sposobnost suradnje, uzajamnosti, pregovaranja i rješavanja sukoba.
Projekt se u školskoj godini 2015/16 provodio u OŠ ˝Trsat˝ i OŠ ˝Vežica˝.
Provoditelji projekta po završetku istog proveli su anonimnu anketu među polaznicima radionica (roditelji, učenici i razrednici) kojom se provjerilo njihovo zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu, zadovoljstvo obrađenim sadržajima i njihovom primjenjivošću u svakodnevnom životu, načinom rada na radionicama, voditeljima projekta. Imali su i mogućnost procjene vlastitog angažmana na radionicama te osobne koristi stečene sudjelovanjem u radionicama.
Sve tri skupine polaznika radionica (učenici, roditelji, razrednici) iskazale su visok stupanj zadovoljstva provedenim radionicama, ističu važnost stečenog znanja o komunikacijskim i socijalnim vještinama te izvješćuju o pozitivnim promjenama na osobnom planu (poboljšan odnos s djetetom, povećano samopouzdanje, bolja i češća komunikacija u obitelji bliskiji odnos na relaciji razrednik – učenik uz zadržan autoritet…)
Razrednici i nastavni kadar obje škole izvješćuje o povećanom stupnju kohezije razrednih odjeljenja te olakšanom radu s učenicima i boljoj komunikaciji s roditeljima.
Neki od odgovora sudionika radionica:
- Najveća korist za mene od sudjelovanja na ovim radionicama je…
Zanimljivi sadržaji, edukativni za djecu i roditelje, mogućnost primjene naučenog u budućnosti.
Što sam se u vremenu provedenom u radionicama ispunila pozitivnom energijom, a i moje dijete uživa u minutama provedenim na radionicama.
Što sam naučio nešto što sam mislio da sam znao, npr. slušati.
Naučio sam više o prijateljima iz razreda.
Što sam počela više suosjećati s ljudima.
To što sam kao razrednik uspjela tijekom radionica zajedno s učenicima prevladati odnos učenik-učitelj. Puno sam bliskija sa svojim učenicima, pri čemu to ne utječe na autoritet koji u razredu imam.
- Najviše mi se sviđalo…
Pričanje i rad u grupicama.
Dječja uživancija i veselje.
Otvorena komunikacija.
Praktične radionice, timski rad, mogućnost izražavanja stavova.
Kada smo trebali misliti kao da smo naši roditelji.
Igra sa slamkama jer su naši roditelji isto sudjelovali.
- Mislim da bi ove radionice bile bolje kad bi…
Ih imali češće!
Odlične su.
Duže trajale.
Više puta bili s roditeljima.
Ih bilo više.
Se provodile svake školske godine.
- Nakon ovih radionica osjećam se…
Ispunjeno, zadovoljno, inspirirano.
Ispunjeno i dobro jer sam naučila nešto novo.
Sretno, lijepo provedeno vrijeme s djetetom i roditeljima ostale djece, nakon radionice odemo na piće.
Iskusnije, samopouzdanije.
Bolje sa samim sobom.
Opušteno, nasmijano, ispunjeno pozitivnom energijom.
Cool / super / odlično / fantastično….
Hvala učenicima 7.b razreda OŠ ˝Vežica˝ šk. godine 2015/16, njihovim roditeljima i razrednici Klari Starkl Crnković na pomoći u realizaciji ovog kratkog filma i Kristini Barišić koja ga je izradila!